اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ناگفته های کامپیوتر

مقدمه ای بر #c

به وبلاگ ناگفته های کامپیوتر (همه چیز........ازهمه جا) خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
کامپیوتر
Windows 8 تمام آنچه می خواهید بدانید
کامپیوتر چگونه کار می کند؟
آموزش اتصال 2 کامپیوتر به یکدیگر توسط کابل USB
از بین بردن پسورد BIOS
آموزش پارتیشن بندی با Partition Magic
هزینه راه اندازی یک Isp و درآمد Isp ها - [ ]
شبکه
تصویری از کامپیوترهای جدید در سال 2012
چند ترفند بسيار جالب
چرا بعضي از آدرسهاي اينترنتي داراي WWW هستند و بعضي نه:
راهنماي ساخت email
زیباترین کامپیوتر موجود
فرمانهای مفید برای استفاده در Run
چگونه یک لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم؟
نکات و ترفند ویندوز: نمایش حروف فارسی در برنامه ها؟!
سخت افزار: Overclock و افزایش بهره‌وری سیستم
نرم افزاری برای خاموش کردن رایانه پس از ثبت رمز اشتباه
حافظه‌ای فوق‌امنیتی برای نگهداری آنچه که هیچ کس جز شما نباید بداند
برترین تبلت های سال 2012
پهنای باند چیست؟
تفاوت پروتکل httpو https
Omni 27 کامپیوتر چندمنظوره شرکت HP
كامل ترين مقاله درباره ي مادربرد
کامل ترین مقاله درباره ی Hard
دانلود فايلها از Rapishare و megaupload و .... بدون انتظار با افزونه SkipScreen
اموزش عبور از پسورد اکانت ویندوز
ایجاد کلید shortcut برای lock کردن pc
15 میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز
چند نکته برای جلوگیری از هک شدن ایمیل هایتان
ارسال پیام کوتاه تلفن ثابت بوسیله ی کامپیوتر
سی اس اس (CSS) چیست؟
دانلود LiteManager Pro 4.4.2 – نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر
Multi User Desktop 2004
دانلود نرم افزار Word Reader 6.09
پروتکل TCP/IP چیست؟
- Windows 8 تمام آنچه می خواهید بدانید
پهنای باند چیست؟
روشی جدید برای دانستن آنلاین یا آفلاین بودن افراد در ياهومسنجر
چند نکته برای جلوگیری از هک شدن ایمیل هایتان
تکنولوژی جدید ، کارت گرافیک بی سیم.
ورود همزمان به ID های مختلف با نرم افزار Pidgin
مشخصات لپ تاپ ایسر Acer Aspire 5750G-H 5750
مشخصات لپ تاپ ایسوس Asus U36JC
مشخصات لپ تاپ ایسوس Asus U36JC
مشخصات لپ تاپ ایسوس Asus U36JC
مشخصات لپ تاپ Sony VAIO S132FX
معرفي 10 لپ تاپ برتر سال 2012
سبک ترین لپ تاپ های سال 2012
چند ترفند درباره ایمیل
چگونه IP خود را تغییر دهیم و مخفی بمانیم؟
مقالات آموزش نکات ویندوز
مخفی کردن پارتیشن ها
راهنمای کامل شبکه کردن ویندوز ۷ با ویستا و ایکس پی
مراحل نصب ویندوزseven
تايپ کردن به وسيله موس
دستورات کاربردی در Run
مقدمه ای بر #c
برنامه نویسی به زبان ++C (قسمت اول)
برنامه نویسی به زبان ++C (قسمت دوم)
خلاقانه ترین ماوس های دنیا
هک وجاسوسی
جاسوسی کردن در کامپیوتر با Award Keylogger 1.30
Multi Password Recovery 1.2.5 بازیاب چندکاره پسورد ها
دانلود نرم افزار
زیر نظر گرفتن فعالیت کاربران با Actual Spy v3.0
دانلود LiteManager Pro 4.4.2 – نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر
چگونه کامپیوتر خود را با استفاده از یک فلش مموری قفل کنیم؟
اضافات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

ناگفته های کامپیوتروب

بهترین و زیباترین کدهای جاوا اسکریپت به همراه آزمایش آن کد بهترین و زیباترین کدهای جاوا اسکریپت به همراه آزمایش آن کد خوش امدید. نظر یادتون نره.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ناگفته های کامپیوتر

جاوا اسكریپت

Online User
آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

مقدمه ای بر #c

 مقدمه ای بر #c

در طی سلسله مقالاتی می خواهیم با C# بیشتر آشنا شویم. فرض این مقالات بر این است که آشنایی مختصری با زبان های برنامه نویسی دارید ، هر چند کار ما تقریباً از صفر شروع می شود و هدف آن سادگی هر چه بیشتر است.

C# از دو زبان C++ و Java متولد شده است! حاوی بسیاری از جنبه های C++ می باشد اما ویژگی های شیء گرایی خودش را از جاوا به ارث برده است.

C# اگرچه از C++ گرفته شده است اما یک زبان “خالص” شیء گرا (Object oriented) می باشد. هر دو زبان یاد شده جزو زبان های هیبرید محسوب می شوند اما طراحان C# این مورد را به اندازه ی C++ مهم تلقی نکرده اند. یک زبان هیبرید اجازه ی برنامه نویسی با شیوه های مختلف را میسر می کند. دلیل این که C++ هیبرید است ، این است که قرار بوده تا با زبان C سازگار باشد و همین امر سبب گردیده تا بعضی از جنبه های C++ بسیار پیچیده شوند.

زبان سی شارپ فرض اش بر این است که شما می خواهید تنها برنامه نویسی شیء گرا انجام دهید و همانند C++ مخلوطی از برنامه نویسی رویه ایی (Procedural) و شیء گرا را نمی خواهید به پایان برسانید. بنابراین باید طرز فکر خودتان را با دنیای شیء گرایی تطبیق دهید. در ادامه خواهید دید که در سی شارپ هر چیزی شیء است حتی یک برنامه ی سی شارپ.

برنامه ی اول :

Visual studio.net را اجرا کنید و سپس در صفحه ی ظاهر شده New Project را برگزینید. حالا از گزینه ی Visual C# projects قسمت Console applications را انتخاب نمایید. نامی دلخواه همانند ex01 را وارد نموده و سپس Ok نمایید. کد زیر به صورت خودکار برای شما تولید خواهد شد:

 
using System;

namespace ex01
{
///
/// Summary description for Class1.
///
class Class1
{
///
/// The main entry point for the application.
///
[STAThread]
static void Main(string[] args)
{
//
// TODO: Add code to start application here
//
}
}
}

 

اگر یک سری از مفاهیم آن را متوجه نمی شوید اصلا مهم نیست! در مقالات آتی تمام این موارد مفصل توضیح داده خواهند شد.
متد استاندارد Main در این جا قسمتی است که عملیات اصلی برنامه در حالت Console ( شبیه به برنامه های تحت داس اما ۳۲ بیتی ) در آن انجام می شود.
بدون متد Main برنامه های سی شارپ قادر به اجرا نخواهند بود. نوع آن در این جا void تعریف شده است یعنی این متد خروجی ندارد. حتی اگر برنامه های استاندارد ویندوز را هم بخواهید با C# بنویسید بازهم متد Main حضور خواهد داشت ، هر چند به صورت خودکار ویژوال استودیو آن را تولید می کند.

طریقه ی نوشتن توضیحات (Comments) در سی شارپ همانند C++ می باشد یعنی :

 
/* any comments */


ویا

 
// any comments

 

و تنها برنامه نویس برای نوشتن توضیحاتی در مورد کدهای خود از آن ها استفاده می کند و در خروجی برنامه ظاهر نمی شوند.

فعلا برای پایان قسمت اول از شیء Console و متد WriteLine آن برای نمایش یک جمله ی ساده استفاده می کنیم. راجع به متدها ، متغیرها و غیره در آینده بیشتر صحبت می کنیم.
در آخر برنامه ی ما چیزی شبیه به عبارت زیر می باشد:

 
using System;

namespace ex01
{
class Class1
{
[STAThread]
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine(“Hello C#!”);
}
}
}

 

دکمه ی F5 را فشار دهید تا برنامه اجرا شود.

تعریف متغیرها در سی شارپ:

سی شارپ عناصری را که به کار می گیرد همانند اعداد و کاراکترها ، به صورت نوع ها (Types) طبقه بندی می کند. این انواع شامل موارد زیر می شوند :
نوع های پایه ایی از پیش تعریف شده مانند اعداد و غیره.
نوع های تعریف شده توسط کاربر که شامل STRUCT ها و ENUM ها می شوند.

نحوه ی تعریف متغیرها از نوع های پایه ایی از پیش تعریف شده :
همان طور که می دانید از متغیرها برای نگه داری اطلاعات استفاده می شود. در سی شارپ ابتدا نوع متغیر و سپس نام متغیر و در آخر یک سمی کولون بکار برده می شود. برای مثال :

 
int a;

 

که در این جا متغیر a بعنوان یک متغیر حاوی اعداد صحیح تعریف شده است.
نکته ی مهمی که در اینجا حائز اهمیت است ، مقدار دهی اولیه ی متغیرها می باشد. در غیر این صورت کامپایلر سی شارپ برنامه را بایک خطا متوقف می کند. دلیل این امر هم این است که از استفاده از متغیرهای بدون مقدار در طول برنامه جلوگیری شود تا میزان خطاهای در حین اجرا کاهش یابد.

نوع های داده ای پایه ی زیر در در سی شارپ به صورت پیش فرض مهیا هستند:

object : نوعی است نامحدود که می تواند تمام انواع دیگر را نیز شامل شود. مثال :

 
object = null;

 

string : رشته ؛ در این جا یک رشته توالی کاراکترهای یونیکد می باشد. مثال :

 
string s= “hello”;

 

sbyte : نوع داده ایی صحیح ۸ بیتی علامت دار.
byte : نوع داده ایی صحیح ۸ بیتی بدون علامت. مثال :

 
sbyte val = 12;

 

short : نوع داده ایی صحیح ۱۶ بیتی علامت دار.
ushort : نوع داده ایی صحیح ۱۶ بیتی بدون علامت. مثال :

 
short val = 12;


int : نوع داده ایی صحیح ۳۲ بیتی علامت دار.
unit : نوع داده ایی صحیح ۳۲ بیتی بدون علامت. مثال :

 
int val = 12;

 

long : نوع داده ایی صحیح ۶۴ بیتی علامت دار.
ulong : نوع داده ایی صحیح ۶۴ بیتی بدون علامت. مثال :

 
Long val1 = 12; long val2 = 34L;

 

کلا در این جا u به معنای unsigned است.

float : نوع اعشاری با single precision .
double : نوع اعشاری با double precision . مثال :

 
float val = 1.23f;

 

bool : نوع داده ایی Boolean که می تواند true و یا false باشد. مثال :

 
Bool val = true;

 

char : کاراکتر، دراین جا char یک کاراکتر یونیکد است.

 
char val = ‘h’;

 

به نحوه ی تعریف کاراکتر ها و هم چنین رشته ها در سی شارپ دقت کنید.

decimal : نوع داده ایی دسیمال با ۲۸ رقم معنی دار.

 
decimal val = 1.23M;

 

یک نکته :

- بهتر است هنگام تعریف یک متغیر ، نامی با مسما برای آن انتخاب شود تا در هنگام کار خواندن کد ساده تر گردد. همچنین رسم شده است که نوع متغیر را به صورت خلاصه به نام متغیر اضافه می کنند. برای مثال به جای FirstName بهتر است بنویسیم strFirstName . به این نوع نگارش Hungarian notation می گویند.
- تمام نوع های پیش فرض تعریف شده در سی شارپ شیء هستند. در آینده بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

مثال این قسمت :

یک برنامه ی console جدید در را VS.NET باز کنید. نام آن را در ابتدا ex02 انتخاب نمایید. در این جا می خواهیم دو متغیر رشته ایی و صحیح را تعریف و سپس در خروجی نمایش دهیم.

کد نهایی به صورت زیر می باشد:

 
using System;

namespace ex02
{
///
/// Summary description for Class1.
///
class Class1
{
///
/// The main entry point for the application.
///
[STAThread]
static void Main(string[] args)
{
int intVar1 = 0;

int intVar2;
intVar2=1;

int intV3=15 , intV4 = 12;

string strText1 = “abcd”;

Console.WriteLine(
“The value for variables are : intVar1=”+intVar1 +
“ intVar2=”+ intVar2 +
“ intV3=” + intV3 +
“ intV4=” + intV4 +
“ strText1=” + strText1);

Console.WriteLine(“ Press any key to terminate”);
Console.ReadLine(); // pause screen!

}
}
}

 

نکاتی در مورد کد فوق:

- بک اسلش  ، در زبان های مشتق شده از سی به معنای new line می باشد.
- در کد فوق نحوه ی تعریف چند متغیر در یک خط و حالت های مقدار دهی مختلف را ملاحظه می کنید.
- از متد ReadLine برای نگه داشتن خروجی و مشاهده ی آن در این جا استفاده کردیم.
- عادت کنید به صورت دندانه دار کد بنویسید. این کار خوانایی کد را صد برابر می کند. در این جا کدهای داخل متد main ، کاملا چند دندانه از آکولادهای باز و بسته کردن آن جلو تر هستند.
- در کد بالا در متد WriteLine اعداد و رشته ها با هم جمع شده اند! این مورد به دلیل وجود overload های زیاد این تابع و … میسر گشته است. اصلا به آن دل نبندید! چون در آینده کامپایلر سی شارپ اگر چنین اعمالی را در جاهای دیگری مرتکب شوید به شدت با شما برخورد خواهد کرد!! برای جمع کردن اعداد با رشته ها حتما باید عدد به رشته تبدیل گردد و بعد … .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط مهدی نادری در سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:برنامه نویسی, در ساعت 19:1 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
مهر 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
مهدی نادری
لينكستان
گروه اموزش معماری استان چهارمحال وبختیاری
دنیای مجازی من
دنیای مجازی من
دناسافت
بازاریابی
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ناگفته های کامپیوتر و آدرس mehdi.naderi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

راستاب بختیاری
چتروم
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
بوق دوچرخه
الوقلیون
یکانسر
آی کیو مگ

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , mehdi.naderi.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com